maandag 15 januari 2007

Dinsdag 9 januari 2007 Dag 40.

Wat een rotnacht gehad zeg, heb echt niet lekker geslapen, werd de hele tijd wakker. Om 10.00 uur weer werken en we moesten de tafels weer dekken voor het eten. Daarna moest ik de hele zaal stofzuigen, echt verschrikkelijk, thuis ging ik altijd stofzuigen voor me moeder als ze er niet was en ik was vrij maar daar heb ik nu ook echt een hekel aan! ( sorry mam). Ik was weer zo misselijk, echt niet normaal. Om 11.00 uur dan lekker gegeten en toen om 12.00 uur liepen we de lift uit en hoorde ik iemand vet hard mompelen tegen ons. Dus wij keken achterom, stond allerliefste Monsieur Peureux achter ons. Dus Esmee zei ja oké doen we, dus hij liep verder, dus ik zeg wat zei die? Moesten we van hem dus de dienbladen die op de gang stonden meenemen naar de keuken. Ik bedoel als die ons nou eerst even naar het restaurant liet gaan om me aan te melden dat ik er weer ben, dan kon ik met een karretje al die dienbladen gaan opruimen, maar nee het moest meteen gebeuren. Vandaag mocht ik in de poulon werken. Dat vond ik echt super leuk. De poulon is ook een restaurantje in het hotel, maar kleiner. Dus je hoeft niet zoveel heen en weer te rennen de hele tijd. Liep ik op een gegeven moment even achter, zie ik Jean Daniel daar lopen, kijkt die me aan, denk ik ook ja zeg me dan gedag ofzo!! Maar beter dat ik niet in het restaurant met hem stond. De tijd ging ook echt super snel en de mensen die daar werken zijn ook echt super aardig. Om 15.00 waren we klaar en gingen we naar de kamer. We hadden allebei geen zin om beneden te eten dus we namen maar een stukje suikerbrood, echt we verhongeren nog liever dan dat brood te eten, krijg het echt niet meer weg! Daarna ging ik nog even op MSN. om 19.00 uur weer werken, kom ik in het restaurant, zegt Nathalie, ja je moet naar achter naar hupelepup, weet ik veel wie ze bedoelde, zegt ze ja Jean Daniel, ik dacht neeeeeeeeeeeeeeeeeee niet weer met hem werken!! Nou moest ik dus eerst even voor mensen champagne inschenken, een of andere bijeenkomst was er aan de gang en voordat ze gingen eten gingen ze zich zat drinken. Toen dat klaar was moest ik de vieze glazen opruimen en ik wou helemaal omlopen, kwam Jean Daniel eraan en zei loop hier maar door, deed die een salon open, maar het was super donker daar… ik zag niks, ben nachtblind heee! Maar als je dus door die salon loopt kom je uit in de keuken dus dat is sneller. Daarna moest ik in een andere salon gaan staan, daar waren ook mensen champagne aan het drinken, dus een vrouw begon tegen me te praten maar ik begreep het niet helemaal, dus ik zeg nou sorry ik ben de stagiaire uit Nederland, nou toen ging ik een beetje met die mevrouw kletsen over waarom ik hier dan ben en voor hoe lang. Was wel leuk. Toen kwam me grote vriend Jean Daniel weer naar me toe en zei jij blijft hier en als de mensen allemaal zitten kom je naar mij toe en gaan we het eten serveren. Ja, baas is goed! Ik wachten tot de mensen gingen zitten en toen ging ik hem weer zoeken. Nou ze kregen eerst zalm te eten, toen dat klaar was moesten we dat afruimen, daarna een of ander vleesprutje, daarna nog cake, met daarin, jawel die poppetjes die ze er ook in hadden gedaan met oud en nieuw, die Esmee eruit had gevist. En ik ging kijken toen die mensen gingen eten en toen gingen ze allemaal klappen als iemand zo een poppetje in de taart had. Meteen werd het kroontje opgezet. Ach was wel leuk. Ze kregen ook nog koffie en daarna was het klaar. Gelukkig hoefde ik alle bende niet op te ruimen en mocht ik in de bar helpen. Ik was aan het afwassen en ik hoorde gewoon dat die man die voor me zat uit Nederland kwam, hij sprak Engels met een Poolse vrouw maar hij had het af en toe over Nederland en je hoorde het ook wel. Toen kwam er een man en vroeg ben jij Nederlands? Ik zo ja dat klopt, zei die ja maar ik dacht dat je blond haar had.. ik zo nee dat is Esmee en die staat nu achter de receptie. Zegt die oh oke en jij komt ook uit Bergen op Zoom? Nee meneer ik kom uit Hilversum. Oja maar jullie zitten wel op dezelfde school hè? Ik zeg ja we doen luchtvaartdienstverlening, maar hij snapte niet wat dat met stage in het buitenland te maken had, dus ik alles een beetje uitleggen aan die meneer. Het was meneer Wolfs en die komt hier elke week, dus dat is wel leuk. Ze werken hier vlakbij en slapen daarom hier omdat dat dicht bij de snelweg ligt. Hij zei ja ik slaap nu in kamer 306 omdat die dame daar ( toen wees die naar Esmee ) die heeft er niet voor gezorgd dat ik in die mooie kamer kwam te slapen, haha was wel een leuk gesprek. Toen om 23.00 uur waren we klaar, ging ik eerst even snel douche en daarna Esmee. Esmee ging nog even op MSN en ik ging nog even lezen. Morgen zitten we op de helft van de week!

Geen opmerkingen: