woensdag 3 januari 2007

Zaterdag 30 december 2006 Dag 30.

Me moeder was hier al heel vroeg even kijken hoe het met ons ging. Om 10 uur liepen we dus naar beneden. Kom ik bij de receptie, was Pascal daar, vroeg die of alles goed ging en zei die van, vandaag mag je in het restaurant en morgen ook, maar vandaag heb ik je even een uurtje nodig vanmiddag. Dus ik was super blij dat ik bij Esmee mocht staan. Onze ouders waren lekker aan het ontbijten en wij moesten werken. Beetje het restaurant netjes maken. Onze ouders gingen vandaag lekker winkelen in Lille, vet jammer dat wij niet meekonden. Om 11 uur mochten we eten, maar de tijd ging echt super langzaam. Het was ook zo rustig. We moesten een beetje voorbereiden voor morgen. Op een gegeven moment moesten we uit de auto allemaal glazen potten halen, met een of andere groene derrie erin en daarboven op een vet mooie zonnebloem. Decoratie voor morgen. Moesten we dan op elke tafel neerzetten. Esmee en ik moesten priktakken met rode bessen eraan knippen voor op de tafels. Het ziet er allemaal wel leuk uit. Voor de receptie hangt een camera, zodat de mensen morgen in het restaurant allemaal de show kunnen bekijken die in de hal word opgevoerd. In het restaurant werden allemaal vet grote tv’s opgehangen, de bar werd helemaal versierd. Het hele hotel werd eigenlijk echt versierd. In de gang allemaal grote planten en die werden dan belicht met grote lampen. Ben benieuwd wat dat morgen gaat worden. Maar de tijd ging nog steeds niet echt snel. Er kwamen s’middags ook geen mensen eten. Dus ik moest even naar de receptie. Moest ik dus stickers uitknippen met namen erop, op een kaartje plakken waar de sleutel in moet en daarna ontbijtbonnen eraan nieten. Nou daar was ik zo anderhalf uur mee bezig dus dat was wel beter. Toen ik terug in het restaurant was, was Esmee kaars standaartjes aan het afwassen, dus die ging ik op de tafel zetten met een kaars erin. Toen we even achter liepen zagen we allemaal plastic hoedjes met daarin een zakje met van die schietballetjes dus Esmee en ik zeiden nog voor de grap tegen elkaar, morgen word het beschiet de stagiaires. Toen kwamen onze ouders weer terug. Had me moeder een vet leuke badeend voor mij gekocht. Hij heeft licht, allemaal kleurtjes, echt super vet! Ook hadden ze super veel water gehaald voor ons dus voorlopig kunnen we weer voort. We hadden de hele tijd niks te doen, echt niks en toen we even met onze ouders aan het praten waren kwam Jean Daniel eraan en zei ja gaan jullie dit en dat maar doen. Echt hij is zo arrogant. Ze gingen in de bar zitten dus konden we een alsnog beetje met ze kletsen. Op een gegeven moment, stond ik me een beetje te vervelen dus ik ging aan een knop zitten, maar ik drukte er een beetje te hard op, dus er kwam vet veel water uit en schoot keihard omhoog tegen het plafond, gelukkig zag niemand het! Dat is zo een ding, als je bierglazen wilt wassen dan zet je dat glas op die knop en druk je en schiet het water in het glas, maar ik deed dat dus zonder glas. Onze ouders gingen om 5 uur terug naar de kamer anders moesten ze nog zo lang op ons wachten. We moesten zout bijvullen en dat is niet zo erg om te doen.
Om 6 uur zei meneer Petiteau van damens ga maar zo is het wel genoeg voor vandaag. Morgen gaan we om 6 uur eten in salon 7. Wij snel naar boven gegaan, omgekleed en naar onze ouders gegaan. Stonden we voor de deur zo van hé schiet eens op jullie, we zijn al vet lang op jullie aan het wachten, dus hun zo oh lekker dat jullie nu al klaar zijn, gaan we lekker uiteten. Zijn we Lille ingegaan en hebben lekker gegeten bij een restaurantje, was erg gezellig J. Daarna terug gegaan naar het hotel en nog wat in de bar gedronken. Toen zijn we naar de kamer gegaan, gingen Esmee en ik nog lekker douche en daarna zijn we foto’s gaan kijken van Esmee. Toen was het vet snel weer laat, maar het was wel gezellig en morgen kunnen we toch uitslapen.


Geen opmerkingen: