maandag 15 januari 2007

Woensdag 10 januari 2007 Dag 41.

Aaaaah die rotwekker elke morgen! Ik kwam in de badkamer, echt een wonder, mevrouw had weer niks verplaatst. Echt dat kan ook wel in de krant! Toen we opstonden zei Esmee ook ik ben nog zo moe, ik zo ja ik ook maar dat ben ik nu wel gewend hier. Om 10.00 uur dus beginnen met werken, ik dacht ik doe eens geen horloge om, misschien gaat de tijd dan wat sneller en ja hoor het was zo 11.00 uur, dus een horloge dragen we hier ook niet meer! Ik hoefde s’morgens nu een keertje niet te stofzuigen. Ik was vanmorgen ook niet misselijk, dus dat was wel fijn. Moest even niet meer die vitaminepillen slikken van me moeder, want ze dacht dat het misschien daaraan lag, dus morgen neem ik er wel weer eentje en als ik dan weer misselijk word slik ik ze gewoon niet meer! Na het eten om 12.00 moest ik even met zo een karretje over de verdiepingen legen dienbladen ophalen en daarna mocht ik weer in de poulon werken, vond ik echt wel leuk! De tijd ging dus ook weer lekker snel, zo word het tenminste ook sneller vrijdagavond. Toen om 14.30 mocht ik weg van Nathalie dus ik ging naar Esmee toe, dus die zei ja en nu? Ik zo nou ook vragen of je weg mag, deed ik ook altijd, dus zei vroeg het en ja Celine zei ja hoor ga maar. Beter!! Esmee vroeg wat zullen we gaan eten? Dus ik zei nou laten we vandaag een fruit dag houden, we gaan lekker fruit eten en verder niks. Nou dat vond ze ook wel lekker, tja we worden ook zo ontzettend dik hier van al dat eten, dus we moeten wel aan onze lijn denken hoor! Dus om 17.30 liepen we naar beneden en gingen de ijskast in om fruit te verzamelen. Zo zag ons bordje eruit: 2 mandarijntjes, 1 peer, mini bakje met appelmoes en 1 kiwi. Voor dessert namen we natuurlijk nog een heerlijk toetje. Toen we daar mee klaar waren gingen we weer naar boven en nog even op MSN. Ik had best wel zin om te werken eigenlijk, vond het helemaal niet erg. Nou om 19.00 uur dus weer beginnen, komt Jean Daniel meteen weer naar me toe, moest ik water en brood op de tafels neerzetten. Toen ik daar mee klaar was moest ik ( jaja ik weet eindelijk zijn naam, de naam van die Chinees) Tai Yu helpen in de bar. Het was echt super druk bij de bar dus ik ging de hele tijd afwassen en Tai Yu ging de mensen helpen. Op een gegeven moment kwam meneer Wolfs weer aan de bar zitten en wou wat te drinken hebben, cognac, hij vroeg of ik ook wou, nou nee bedankt! Toen ging ik een beetje met hem kletsen over de mensen hier en het werk. Hij vroeg zich af of wel al in Parijs waren geweest sinds we hier zaten. Dus ik zei nee helemaal niet. Zegt die ja moet je met de trein er heen gaan dan ben je er binnen een uurtje en ik heb ook stage gelopen hier vlakbij en ik zat echt elk weekend in Parijs. Dus ik zeg ook ja dat lijkt me echt super vet maar we zijn afhankelijk van de bussen hier en we kunnen niet zomaar weg, we kunnen ook niet stappen, echt heel jammer. Zei die zo nou ik kan het niet verdragen dat jullie hier zitten en nog geen één keer naar Parijs zijn geweest, ik zit hier elke week voor me werk en als ik er weer ben gaan we elkaar agenda’s bij elkaar leggen en gaan we even kijken waneer ik jullie naar het station kan brengen en dan gaan jullie lekker een dagje naar Parijs of twee dagen, dat jullie daar een hotel pakken want die zijn toch niet zo duur. Nou dat is natuurlijk hartstikke leuk! Echt ook super lief dat die dat aanbied. Die meneer met die grote zwarte poedel was ook weer in het hotel. Hij zat in de bar en ik moest zo hard lachen, want Esmee zag die poedel ook. Om 23.00 uur mochten we weg. Was echt een super leuke avond! Lekker gaan douchen op de kamer en daarna gingen we nog even lezen en slapen. Toen zei ik tegen Esmee, ik heb zo een zin in hutspot met een unox worst, zegt Esmee ik heb zo een zin in de ovenaardappeltjes van me moeder.. nou we kregen een honger!! En onze magen gingen tekeer!! Dus wij uit bed, chipszak gepakt en chips lopen eten. Zit je dan om 00.15 s’nachts chips te eten. Die fruitdag was misschien toch niet zo een goed idee….



Geen opmerkingen: